Meer conversie op jouw website? Zo scoor je!

 

9 augustus 2016 | Google AdWords, Zoekmachine optimalisatie, Website optimalisatie

a

Je wilt zoveel mogelijk nieuwe klanten aantrekken. En wel het liefst online. Profiteren van de onbegrensdheid van het wereldwijde web. Verkopen vinden immers steeds meer plaats via het internet dan in de fysieke winkel en jij wilt daar onderdeel van uitmaken. Voor nagenoeg iedere internetgebruiker is Google de eerste stap naar het zoeken van de gewenste informatie. Je wilt daarom niet alleen online aanwezig zijn, maar ook daadwerkelijk gevonden worden. En als je eenmaal gevonden bent, wil je ervoor zorgen dat de bezoeker niet met lege handen afscheid van je neemt. Bezoekers moeten converteren en het liefst zo vaak mogelijk. Hoe je jouw conversiemogelijkheden verhoogt, lees je in ons blogartikel van vandaag. 

Wees concreet

Webshops slagen er meestal goed in duidelijk te maken wat er nu precies te koop is. De reden hiervoor is dat een goede webshop concreet is. Dat betekent een overzichtelijke opsomming van de product details en duidelijke afbeeldingen vanuit verschillende hoeken. Websites die diensten aanbieden hebben hier doorgaans wat meer moeite mee. De reden daarvoor is de langdradige informatie en het gebrek aan focus. Als je wilt converteren dien je daarom specifiek te zijn. Zo moet een duidelijke afbeelding en een goede slogan in één oogopslag duidelijk maken wat jij als website te bieden hebt. Hoe concreter, hoe beter.

Doseer de content

Gemiddeld neemt een bezoeker zeven seconden de tijd om te bepalen of er verder of weg wordt geklikt. Het is daarom niet handig om met lange lappen tekst te komen. Vooral op de homepagina is dat een dooddoener. Het is daarom van cruciaal belang om de belangrijkste landingspagina's overzichtelijk en duidelijk te houden. De verdieping komt daarna pas. De aangeboden informatie wordt tegenwoordig steeds vaker gescand, maar nog altijd staan homepagina’s vaak vol met teksten, blokken en afbeeldingen. De nieuwe bezoeker ziet door de bomen het bos niet meer en conversie is het allerlaatste wat hier gaat plaatsvinden.

Neem de bezoeker bij de hand

De kracht ligt dus in de eenvoud van de website. Toch dient de webpagina ook visueel te prikkelen. Dat betekent moderne content en sprekende afbeeldingen. Verder moet de bezoeker vooral ook worden gestimuleerd. Naast een wervend navigatiemenu dien je eenvoudig toegang te bieden naar content die interessant is voor de bezoeker. Met andere woorden, jouw potentiële klant moet bij de hand worden genomen. Overtuigende ‘calls to actions’ moeten de bezoeker een duwtje in de goede richting geven. Maak het de bezoeker zo makkelijk mogelijk om verder te klikken naar het bestelmenu of de contactpagina. Verhoog het gebruiksgemak en verlaag drempels. Stuur de bezoeker de gewenste kant op.

Meer weten?

Wil jij weten of jouw website voldoet aan de moderne richtlijnen voor een optimale conversie?Neem contact op met een van onze online specialisten om een uitvoerige conversie-check. 

Auteur: N. Oraile

Enthousiast? Deel deze blogpost op social media!

 

 

 

Contact informatie

 

 

  Adres
   Haven Noordzijde 25, 7606ER Almelo
Telefoon
 0546 - 79 20 20      
  Email
   info@nederland-site.nl